lørdag den 15. september 2012

Årsdag

I dag er det præcis et år siden jeg mødte Tinsoldaten. Det var den gang til valgfesten hos Dortes tvillingesøster Ditte. Den gang jeg faldt for Tinsoldatens lækre parfume (hedder det mon ikke også det på mænd, når nu det ikke er aftershave, som først antaget?), da han hjalp mig med at finde tallerkener i Dittes soveværelse. Jeg gik hårdt efter at blive venner med ham på Facebook. Jeg tror jeg tænkte, at så måtte jeg vel se om han tog næste skridt. Tror det endte med at jeg selv gjorde det mere eller mindre, da jeg tre dage senere sendte et tillykke til ham via Facebook på hans fødselsdag. Nogle dage senere kom der en invitation til en biograf tur eller en kop kaffe. Jeg hoppede på det sidste og på dagen gad jeg næsten ikke. Jeg var træt efter at have været på arbejde og skulle på kommunikationskursus i Middelfart med FOA Ungdom de næste to dage (som skulle havde været min friweekend). Men til sidste tvang jeg mig selv afsted. Var måske nok lidt nysgerrig, trods alt... ;)

Og det blev en hyggelig aften, hvor vi fik snakket om... Ja, næsten alt. Bagefter fulgte han mig hjem og et stykke fra gadedøren kyssede han mig, da vi skulle sige farvel til hinanden. Jeg kastede mig hovedkuls ud i et spændende eventyr sammen med ham. Indrømmet, det er ikke lutter lagkage altid og det går op og ned som alle forhold gør det. Men den gang havde jeg aldrig troet jeg jeg nu et år senere er flyttet i hus med ham og jeg har fået en dejlig svigerfamilie med den skønneste lille krudtugle af en niece. Og Dorte venter sit første barn med sin kæreste... :)

Selvom han har fået skylden for at skabe splid i familien, så har jeg på ingen måde fortrudt. For hans fandenivoldskhed nogle gange har også givet mig noget. Jeg begynder sagte at lære, at man ikke altid skal finde sig i hvad som helst. Man skal kæmpe for det man tror på og acceptere, at ikke alle altid vil kunne lide dig. Men så længe du er dig og tror på det du står for, så må det vel være sådan. Jo mere tryg du er i dig selv, jo bedre vil folk i den sidste ende også acceptere dig som person. Viser du andre forståelse og respekt, så vil det i langt de fleste tilfælde også være det du får tilbage. Og dem, der ikke kan acceptere dig og vise dig respekt, så er de alligevel ikke værd at samle på!

Vær mod andre, som du ønsker andre skal være mod dig! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar