onsdag den 4. juli 2012

Den positive vinkel



Efter al den ballade, der har været i min familie den seneste måneds tid eller mere, så er det utrolig nemt, at kun fokusere på det negative. At blive sur og indebrændt, hver gang jeg læser alle de løgne, der udgør den anden sides sandhed. For det er SÅ langt fra den version jeg selv kender til. Den version, som jeg 100 % mener er sandheden. Samtidig som jeg ved, at lige så lidt som de kan overbevise mig om, at det er dem, der har ret, lige så lidt kan jeg overbevise dem om min side af "sandheden". "Sandheden" er sat i citationstegn, da jeg kan forstå, at det dér med sandheden er meget subjektivt og i min familie derfor også meget svært at blive enige om.


I stedet vil jeg nu prøve at fokusere på det positive, som hele konflikten trods alt har bragt med sig.


1) Var vi ikke blevet uvenner, så skulle vi have brugt (en masse) penge på en dåbsgave.


2) Vi havde skulle bruge en dag i vores travle tid inden flytningen på barnedåben. Den dag blev nu i stedet brugt på at male huset.


3) Vi skal ikke ud og bruge penge på bryllupsgave og nyt tøj til brylluppet.


4) Vi havde formodentlig stadig siddet til familiesammenkomster og ladet som ingenting og haft svært ved at finde ud af hvad vi skulle sige og gøre. Det slipper vi for nu, og selvom det er trist at have mistet en del af familien, så har det også taget en masse spænding og ubehag væk fra resten af familien. Vi har fået ro. Og det er super skønt, at kunne slappe helt af, når vi nu samles.


5) Sammenbruddet var alligevel kommet før eller senere. Dette siger jeg, da der tidligere har været mindre sammenbrud i forbindelsen og dette sammenbrud har været undervejs længe. Det er ikke bare sket for en måneds tid siden. Kulminationen måtte ske før eller siden, og den var ikke (kun) foranlediget af ønsket om at rense luften i familien, men af alt det sagte og usagte igennem det/de seneste år.


6) Jeg har fået mulighed for at udforske mit vrede "jeg" og har fået sagt, hvad jeg mener. Og iiiih, hvor er det bare befriende at få lov til at være lidt "bitchy" en gang imellem!


7) Jeg er begyndt at blogge mere aktivt, og som mit horoskop for et par uger siden sagde, så skulle jeg udforske mine kreative sider ved eksempelvis at blogge! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar