torsdag den 18. april 2013

Hold nu ****!!!

Fordelen, eller ulempen, om man vil, når man går hjemme er, at man får set en skrækkelig masse fjernsyn. 

I dag zappede jeg mig lige ind i "Kontanthjælpsreformen for Dummies". Go' Morgen Danmark havde fået en ekspert fra avisen.dk ind for at forklare noget om den kommende kontanthjælpsreform, som regeringen er i gang med at forhandle med de andre partier i Folketinget. 

Og jeg blev atter lige så modløs, som tidligere... 

Jeg har ALDRIG forstået, og kommer ALDRIG til at forstå, hvorfor vores forsørgelsespligt overfor egne børn bortfalder, når de fylder 18 år, eller hvis de selv bliver forsørgere (dvs. får et barn) inden de er fyldt 18 år. Hvad i alverden sker der så lige for, at vi nu skal forsørge hinanden, hvad enten vi er gifte eller samlevende??? OK, jeg kan måske strække mig så langt, at jeg kan forstå, at der skal være lige vilkår for gifte og samlevende, da det måske (jeg kender ikke statestikkerne på det område), er mere almindeligt, at man lever sammen på polsk, altså uden papir på hinanden. Men så skal det vel også gælde, at man skal kunne bruge hinandens fradrag og andre "frynsegoder" ved at være gift? 

Så langt, så godt... 

Men jeg synes stadig det er en mærkelig tankegang, at man skal forsørge et fremmed menneske, som man har mødt og valgt at leve sammen med, resten af livet, mens man kun er forpligtet til at forsørge sit eget kød og blod i max. 18 år. Og nej, jeg lægger ikke op til, at vi i fremtiden skal tvinges til at forsørge vores børn til vi selv dør. Jeg synes bare det er dybt forkert, at man skal tvinges til at blive skilt og flytte fra hinanden, bare fordi der mangler jobs til de arbejdsløse. Der er jo mange der søger stakkevis af jobs hver uge, men bliver ved med at få afslag på afslag pga. alder, uddannelsesbaggrund, geografi m.m. Og tager regeringen forsørgelsesgrundlaget fra den arbejdsløse, så er det altså ikke så let at være fleksibel og flytbar. Hvis fx. en bil ses som noget, der kan sælges, så man kan leve af værdien, så er det jo lidt svært at tage et job, der kræver, at man skal pendle langt hver dag for at komme til jobbet. Da jeg aldrig selv har ejet en bil, kan jeg godt fortælle de "kloge" politikere med deres høje lønninger og ministerpensioner, at den offentlige transport, da i hvert fald her i "vandkantsdanmark", er absolut ikke-eksisterende, når man, som jeg, skal møde kl. 7 på arbejde i weekender og på helligdage. Og er der ikke nogen, der vil fortælle politikerne, at bare fordi man på papiret har en bunke mursten af værdi (dvs. et hus eller sommerhus), så er det jo ligesom ikke det samme som, at man kan omsætte dette til cool cash, da boligmarkedet jo er lige så ramt af finanskrisen, som resten af samfundet. Og skal man flytte land og rige rundt efter et job, så kan jeg desuden fortælle, at en flytning er DYR! Hvor skal man få pengene til dette fra? Skal jeg nu betale 50.000 kr. eller mere for at flytte til København for et vikariat eller et fast job, som der jo for den sags skyld heller ikke er nogen garanti for, varer mange år ud i fremtiden? Hvor skal jeg få pengene fra? Flyttebiler, indskud, evt. dobbelte huslejer... Intet er gratis. 

Jeg er DYBT DYBT skuffet over, at en såkaldt rød regering vælger at være så arrogant overfor sit vælgergrundlag og så direkte sparke på dem, der i forvejen ligger ned. Ja, jeg ved godt, at det ikke kun er S og SF, der er i regering. Men hvor må de sande socialdemokrater og SF'ere have en ufattelig dårlig smag i munden! Jeg synes ikke de overhovedet trækker beslutningerne i den rigtige retning, og så kan der, i min optik, ikke være tale om at deltage fordi alternativet er værre. For de deltager ikke. De serverer den ene vanvidsbeslutning efter den anden for den borgerlige fløj i Folketinget. Vores nuværende regering tager alle de grimme beslutninger, mens eks. Venstre kan læne sig tilbage og gnide sig i hænderne. De kan nemlig høste alle laurbærene og slippe for at få på puklen for beslutningerne, når de ved næste valg overtager statsministerposten igen. For der skal ske mirakler af en anden verden for, at det ikke er den vej det går. 

Jeg stemte på SF ved sidste valg. Ja, jeg forsøgte endda at melde mig ind i SF Ungdom. Men de kan være sikre på, at det ikke er en fejl jeg begår to gange!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar