mandag den 25. juni 2012

Dagens positive psykologi

Jeg fandt lige den her på Facebook. Og syntes den skulle en tur på min blog. Fordi både jeg selv og andre (tror jeg) sikkert har brug for at huske os selv på, hvor gode vi er. KUN fordi vi er os. Og ingen anden. Omvendt søger mine tanker i samme nu til en person, som jeg ikke synes kan leve efter disse "visdomsord". Tror personen allerede gør det. Desværre. Men nok om det. For jeg tror faktisk at vi alle ville skabe en bedre verden, hvis vi vågnede hver dag og tænkte: "I dag vil jeg være den bedste, mest kærlige, medmenneskelige og empatiske version af mig selv, som jeg overhovedet kan!" Men jeg ved godt, at det ikke er let. Vi må starte i det små, arbejde os op. For jo flere dage vi vågner og tænker: "I dag bliver en god dag! I dag vil jeg gøre en forskel!", jo mere hjemmevant vil vi føle os i denne måde at tænke på. Og så burde vi også med tiden kunne blive et bedre menneske. Uden at skulle ligge under for andres syn. Men kun ved at være tro mod os selv. Ved at være den bedste version af den eneste person vi kan være. 


Os selv!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar